Aanpak

4YourResult heeft de ‘Cirkel van vooruitgang’ ontwikkeld.

Een stappenplan om te verbeteren én het doel van het bedrijf, uw ondernemersdroom waar te maken. Een modulaire aanpak met workshops zodat u direct resultaat ziet en de eerste stap gezet is. We gaan het namelijk gewoon DOEN - het heet niet voor niets ‘workshop’.

Door begeleiding na de workshops zorgen we er voor dat de verbeteracties daadwerkelijk worden uitgevoerd en voorkomen we dat die - zoals zo vaak – weer verdwijnen in de waan van de dag. We willen nu immers wel die stap vooruit zetten!

Afhankelijk van de behoefte kunnen er één of meerdere stappen worden toegepast. We bekijken samen waar we het beste kunnen beginnen, wat u zelf kunt doen en waar u bij geholpen wilt worden.

Wij hanteren het principe van ‘voordoen, meedoen, zelf doen’ waardoor wij onszelf weer overbodig maken. Indien wij voor een langere periode gewenst zijn om bijvoorbeeld tijdelijk het management te voeren, dan behoort dat tot de mogelijkheden.


De Mogelijkheden

Quick Scan
Een van de mogelijkheden is het uitvoeren van een Quick Scan. Een analyse om vast te stellen wat er aan de hand is en waar we in uw situatie het beste kunnen beginnen.
Lees meer

Dit doen we door middel van interviews met betrokken managers en medewerkers. Op deze manier krijg je snel inzicht in de huidige situatie. Wat gaat er goed, wat kan beter en wat moet worden aangepakt om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

Het resultaat is helderheid over waar het beste begonnen kan worden met de verbeteringen en welke aanpak het beste bij uw organisatie past om deze daadwerkelijk te realiseren.
Lees minder

Snel Resultaat
Het doorvoeren van structurele kwaliteits- en efficiencyverbeteringen gaat vaak niet over één nacht ijs. Dit kost tijd en dat is er door de hectiek van de dag vaak niet. Wat dan heel erg helpt is om op zoek te gaan naar de Quick Wins.
Lees meer

Waar zitten de verspillers? Waar loopt nu de tijd, het geld en de energie weg? Denk bijvoorbeeld aan klanten die weg gaan omdat de kwaliteit afneemt of te weinig aandacht krijgen. Denk aan onnodig hoge voorraden, wachten omdat de ander nog niet klaar is of omdat er nog niet is geleverd. Denk aan spoedjes, de afhandeling van klantklachten en het herstellen van fouten zoals opnieuw leveren of zelfs opnieuw moeten produceren.

Eigenlijk aan alles wat niet in één keer goed gaat want dat moet worden hersteld. En kost dus extra herstel-, wacht-, doorlooptijd, geld en energie!

Welke van die verspillers kunnen we snel met eenvoudige maatregelen stoppen? Als dit als eerste stap gedaan is ontstaat er vaak wat meer lucht om de zaken aan te pakken die wat weer tijd vergen.

In een korte workshop brengen we deze Quick Wins samen met u in kaart als eerste stap op weg naar klantgericht en efficiënt werken.

Lees minder

Een spade dieper
De één vindt dit, de ander dat. Maar wat is er daadwerkelijk aan de hand? Wat zijn de echte uitdagingen en wat is er nodig om deze aan te gaan?
Lees meer

Gegevens en feiten verzamelen voor een goede diagnose. Bij uw klanten en uw medewerkers. Zo voorkom je symptoombestrijding of dat je je richt op zaken die er niet toe doen. We willen ons namelijk richten op de zaken die het verschil maken!

De ‘meetinstrumenten’ zijn afhankelijk van wat er verder onderzocht moet worden. Het hele bedrijf, een bepaalde afdeling of een specifiek proces? Enkele voorbeelden zijn een SWOT en trendanalyse, Business Balanced Scorecard, procesanalyse of een klantarena. Wij zorgen voor het juiste inzicht.

Het resultaat is inzicht in de zaken die aangepakt moeten worden om het verschil te maken.
Lees minder

Wat is uw droom?
Hoe krijgt u uw mensen mee in het bereiken van het doel van het bedrijf, uw ondernemersdroom? Hoe krijgt u de neuzen dezelfde kant op? Hoe zorgt u ervoor dat uw medewerkers doen wat voor u heel logisch is. Ook als u er niet bent.
Lees meer

Door uw doel, uw droom, uw kernwaarden en het gewenste gedrag expliciet te maken. Dit werkt als een kompas. Geeft richting en doel.

Door middel van workshops laten we u, uw directie of managementteam én uw medewerkers ontdekken:

  • Waarvoor staan we? Uw kernwaarden en het gewenste gedrag;
  • Waarom bestaan we? Het hoger doel;
  • Waar gaan we heen? Het gewaagd doel;
  • Waarin blinken we uit? De kernkwaliteiten van uw bedrijf.

Het resultaat is een kompas voor u en uw medewerkers dat richting, binding, betekenis en ongelofelijk veel energie geeft om het doel te realiseren, uw droom waar te maken.
Lees minder

Innovatie en Strategie - Grote keuzes maken
Als u een goed begrip heeft van de huidige situatie en u een stip op de horizon heeft gezet, komt de volgende vraag: hoe komen we daar?
Lees meer

Een belangrijke stap die vaak nieuwe kansen aan het licht brengt! Blijven we in deze markt of niet? Welke zaken doen we waarvan we eigenlijk niet meer weten waarom we die doen? Die geen toegevoegde waarde meer leveren en geschrapt kunnen worden. Wat is nog niet eerder gedaan en zou echt nieuw zijn voor de branche? Moeten we andere doelgroepen of zelfs markten aanboren? Met dezelfde of juist andere producten? Met andere verdienmodellen? Doen we dat alleen of met partners?

Het resultaat is een nieuwe weg voorwaarts.
Lees minder

Strategie werkend krijgen
Van groot naar klein. Het werkend krijgen van de strategie is de volgende stap. Een stap die vaak lastig gevonden wordt, maar cruciaal is om zaken concreet te maken.
Lees meer

Met onze aanpak gaan we samen met u en uw mensen concrete doelen stellen die u het komend jaar wilt halen op weg naar uw stip op de horizon. Dit doen we niet alleen op het gebied van te behalen omzet en rendement. Maar ook op het gebied van klanttevredenheid, de belangrijkste processen en werkwijzen die daarvoor op orde moeten zijn. Wat dat vraagt van uw medewerkers en middelen en wat dat betekent voor leiderschap en cultuur.

Het resultaat zijn heldere doelen voor heel uw bedrijfsvoering, die u dichter bij uw stip op de horizon gaan brengen.
Lees minder

Doen, leren en verbeteren
Nu komt het er op aan. We gaan de acties uitvoeren op weg naar het doel. In deze fase is het van belang om steeds zichtbaar te maken – visueel management – in hoeverre je daarin slaagt of niet.
Lees meer

Waarom niet en welke maatregel er genomen moet worden. De mantra hier is: ‘doel, resultaat, oorzaak, actie’. Deze fase vraagt om resultaatgericht werken, creativiteit, teamwork en vooral ook doorzettingsvermogen. Wij begeleiden u en uw mensen daarbij.

Het resultaat is dat u en uw medewerkers constant bezig zijn met het realiseren van het doel, uw droom.
Lees minder

Het verbeterplan
Van doel naar actie. Wat moeten we doen om van de huidige situatie naar de doelsituatie te komen?
Lees meer

U weet waar u staat, u weet waar u naar toe wilt en u heeft dat in concrete doelen verwoord. In deze stap gaan we samen met u en uw mensen de concrete verbeteracties bepalen die nodig zijn om die doelen te bereiken. En ook wie de verbeteracties gaat uitvoeren en wanneer. Kortom een helder en concreet verbeterplan.

Het resultaat is dat uw medewerkers weten welke bijdrage zij hebben aan het realiseren van de doelen.
Lees minder